Lansert: 01. juni 2017

KOLONIHAGEN | Lanseringskampanje

Våren 2017 lanserte Kolonihagen en serie med økologiske kvalitetsprodukter man kun får kjøpt hos REMA 1000. Alle produktene til Kolonihagen fokuserer på bærekraft, etikk og dyrevelferd – samtidig som de er kompromissløs på smak.

Fjeldheim & Partners laget lanseringskampanjen som bestod av printannonser, utendørs og filmer på sosiale medier, samt alt butikkmateriell.r.

KOLONIHAGEN

Printannonser

Design & produksjon: Fjeldheim & Partners / Foto: Klaudia Iga / Styling: Marianne Pfjeffer Gjengedal / Trykte medier: D2, Ren Mat og A-Magasinet og Nord.

Utendørs kampanje i Oslo / Akershus

Design & produksjon: Fjeldheim & Partners / Foto: Klaudia Iga / Styling: Marianne Pfjeffer Gjengedal

Iskremkampanje i leskur på Aker Brygge

Da REMA 1000 skulle lansere Kolonihagens produkter i alle butikkene sine, satset de stort på utendørs reklame. En av arenaene var et leskur på Aker Brygge i mai, var valget enkelt: her skulle vi snakke om Kolonihagens økologiske iskrem.

Med muligheten til å lage noe som var mer enn bare en plakat, ønsket vi å skape noe som engasjerte, inspirerte og gjerne var litt gøy. Og hva er morsommere enn tivolispeil? Det engasjerer og er gøy for alle, uansett alder – En herlig analog løsning i 2017.

Hvordan gjorde vi dette relevant for Kolonihagen og REMA 1000?

Vi inviterte alle som var ute og spankulerte på Aker Brygge til en gøyal test: «Finn iskremen som passer for deg!». Svaret var at alle smakene passer perfekt for alle. Hver iskrem fikk sitt eget tivolispeil med tilhørende reklamebudskap:

”Sjokoladeis med kaffe og chili:  Passer perfekt for deg som er litt kort i kroppen.»

”Pistasisj med karamelliserte mandler: Passer perfekt for deg  som  er litt stutt i beina og lang i magen.”

”Jordbæris med balsamico og basilikum: Passer perfekt for deg som er litt lang i maska.”

”Vaniljeis med ekte vanilje: Passer perfekt for deg som har ekstra lange ben.”

#selfie

Selv om løsningen i seg selv var 100 % analog, nærmest ropte den etter en selfie. Alle som delte bildet med #kolonihagensis kunne vinne et gavekort på 500 kroner, som man for eksempel kunne bruke til å kjøpe ti bøtter iskrem.

Konsept & Design: Fjeldheim & Partners

Film Sosiale Medier - Tindved Syltetøy

Tindved syltetly2

Konseptide og manus: Fjeldheim & Partners
Produksjon/animasjon: Animasjonsdepartementet